.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لبخند بر چهره کشاورزان گیلانی

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان گفت: در حال حاضر ذخیره آب پشت سد سپیدرود به بیش از 980 میلیون مترمکعب رسیده که نوید بخش سال زراعی خوبی برای استان گیلان است.

سیف الله آقا بیگی با اعلام اینکه برنامه جامع تامین آب اراضی استان گیلان هم در حوزه داخل شبکه سپیدرود و همچنین اراضی که درخارج از شبکه سپیدرود قرار دارند تنظیم می شود، افزود: خوشبختانه براساس ظرفیت آبی خوبی که در رودخانه های استان در حال حاضر جریان دارد باید از این ظرفیت های موجود به نحوه بهینه استفاده کرد.

وی اظهارداشت: براساس پیش بینی ها و پیشیابی های که برای دوره کشت محصول برنج به ویژه برای داخل شبکه آبیاری سد سپیدرود برنامه ریزی شده بتوان در تمام ایام فصل کشت آب کافی برای شالیزارها تامین شود.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: کمیته ای در سطح استان با نظارت شخص استاندار تشکیل شده است که روزانه تمام فعالیتها و فرآینده ها تامین آب کشاورزی رصد می شود و در زمان بسیار مناسب تخلیه آب سد سپیدرود و آبگذاری کانالها شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: از هفته گذشته مرحله به مرحله آبگذاری سد های تاریک و سنگر در استان گیلان آغاز شده و کانالهای آبیاری نیز به تدریج در حال آبگیری هستند.

سد مخزنی سپیدرود شاهرگ حیاتی اقتصاد کشاورزی گیلان

سد مخزنی سپیدرود بر روی رودخانه سپیدرود و درپائین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود در 75 کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل ساخته شده است.

ساختمان بدنه سد سپید رود در 25 بهمن ماه سال 1340 به پایان رسید و در اردیبهشت ماه سال 1341 بطور رسمی افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.
هدف اصلی سد سپیدرود تنظیم جریان های ورودی به رودخانه سپیدرود برای آبیاری 189 هزار و 832 هکتار اراضی شالیکاری دشت گیلان و فومنات "واقع در پائین دست " و اهداف فرعی آن کنترل سیلاب، تولید انرژی برقابی با ظرفیت اسمی 87.5 مگاوات ساعت، تامین آب آشامیدنی و صنایع شهرهای مرکزی و شرق نزدیک گیلان، تامین نیازهای شیلات و آبزی پروری و دامپروری سپیدرود همچنین تامین نیاز محیط زیست است.

گنجایش اولیه این سد درحدود 1.8 میلیارد متر مکعب بوده است.

استان گیلان 238 هزار هکتار شالیزار دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.